Københavns Kommunes logo

Spørgsmål og svar om bestilling af eat

Her finder du svar på mange spørgsmål vedrørende eat og bestilling af eat

Spørgsmål og svar om bestilling af eat

Covid-19

Hvis dit barn er hjemsendt, klassen er hjemsendt eller skolen er lukket, har du selv ansvar for at afbestille eat.

Hvad gør jeg hvis mit barn ikke har fået sin mad?

Hvis dit barn ikke har fået sin mad, skal du kontakte eat via kontaktinformationerne nederst på denne side

 

Hvorfor får jeg meldt udsolgt?

Eat-køkkenets bestillefrist er kl.9.00, 3 hverdage før spisedag.
Efter det tidspunkt har skolen en buffer, som der kan bestilles fra.

Når bufferen er solgt, så er der udsolgt, derfor skal du helst bestille senest 3 hverdage før inden kl. 9.00.

Eat-boden på den enkelte skole har en begrænset kapacitet. Det er derfor nødvendigt at sætte en begrænsning på antallet. Når kapaciteten er opbrugt, melder systemet udsolgt. Derfor vil du kunne få meldt udsolgt, også selv om du prøver at bestille tidligere end 3 dage før.

Kan jeg afbestille maden?

Du kan afbestille maden helt frem til kl. 9.00 den dag maden er bestilt til levering.

Du kan ikke afbestille mad ved at sende e-mail til eat.

Hvorfor er mine bestillinger blevet slettet?

Når skolen vælger at holde eat-skoleboden lukket i en periode, for eksempel på grund af temauge, bliver bestillinger der er forudbestilt i denne periode, afbestilt og pengene bliver flyttet tilbage til din eat-konto.

Du vil automatisk modtage en mail fra eat, der gør dig opmærksom på, at skolen har slettet dine bestillinger og hvad årsagen er til det.